Editii anterioare

Municipiul Galati s-a numarat printre primele localitati din tara care au beneficiat de o tabara de creatie organizata de Uniunea Artistilor Plastici cu ajutorul autoritatilor locale, al carei scop principal a fost acela de a imbogati zestrea artistica a orasului cu lucrari de sculptura monumentala in material definitiv. Si cum in 1970 la Magura Buzaului s-a ales piatra din carierele Naeni si Ciuta, la Medgidia si Sibiu – ceramica, la Arcus si Salistea-Sibiului – lemnul, la Galati, profitandu-se de existenta Combinatului Siderurgic si a Santierului Naval, doi giganti industriali de renume, s-a optat pentru fier.

41. Istvan Gergely, Ecran

1. Istvan Gergely – „Ecran” – lorem ipsum

49. Gheorghe Turcu, Narcis

2. Gheorge Turcu – „Narcis” – Asezat chiar in preajma apei, „Narcis” a ramas sa se priveasca mereu in oglinda fluviului, încantand prin puritatea si geometria formelor, integrate armonios in peisajul natural.

60. Vasilica Marinescu Kasnovschi, Ziua si noaptea

3. Vasilica Marinescu-Kasnovschi – „Ziua si Noaptea” – gaseste forme ingenioase de asezare pe orizontala si pe verticala a unor semidiscuri, sudate intr-o succesiune regulata, pentru a sugera un fenomen antinomic.

4. Elöd Kocsis – „Capriciile ielelor” – La Elöd Kocsis elementele modulare dau lucrarii un aer baroc.

56. Alexandru Marchis, Solid-lichid

5. Alexandru Marchis – „Solid-fluid”- Alexandru Marchis realizeaza o compozitie din deseuri sudate unul langa altul, alcatuind o tesatura ce-i da lucrarii soliditate si greutate, desi ea este redusa ca dimensiuni in comparatie cu celelalte sculpturi.

51. Silviu Catargiu, Pasarea apelor

6.Silviu Catargiu – „Pasarea apelor” – are in ea ceva care ne duce cu gandul la basmele noastre populare, dar evidentiaza si capacitatea artistului de a propune o noua mitologie. Sculptura este un fel de pasare-peste.

61. Constantin Popovici, Tentativa

7.Constantin Popovici -„Tentativa” – surprinde o situatie ambigua: pe de o parte efortul pescarusului de inaltare, de desprindere de pamant, iar pe de alta, senzatia de prabuşsire.

43. Crisan Bella, Evolutie

8.Bella Crişan – „Evoluţie” – Bella Crisan inscrie in spatiu un fel de labirint, construit prin repetarea, marita cu fiecare nou element, a unui octogon cu laturile neegale.

55. Ingo Glass, Septenarius

9.Ingo Glass – Septenarius – apeleaza la forme arhitecturale („Septenarius”, „Piramida soarelui”), sugerand volumetria unui spatiu in ascensiune, iar undeva la baza, construieste din beton un fel de „masa a tacerii”, amintind si el astfel de Centenarul nasterii lui Brancusi.

47. Nicolae Saptefrati, Fisiune

10. Nicolae Saptefrati – „Fisiune –

58. Ernest Kasnovschi, Valul si vantul

1. Ernest Kasnovschi –  „Valul si vantul” –

46. Aurel Olteanu Stanca, Icar

2. Aurel Olteanu Stanca – „Icar” –

44. Silviu Catargiu, Chemarea zborului

3.Silviu Catargiu – „Chemarea Zborului” – Din partea de jos a lucrarii, conceputa din doua conuri suprapuse, incadrate de doua aripi, se desprind alte patru conuri, ce sustin in partea superioara doua volume piramidale, inconjurate de doua esarfe sugerand zborul.

39. Manuela Siclodi, Confluente

4.Manuela Siclodi – „Confluente” –

54. Dan Covataru, Receptor

5. Dan Covataru – Receptor – se inspira din tehnologia retelelor de televiziune.

53. Georghe Terescenco, Poarta orasului

6. Gheorghe Terescenco – Poarta Orasului – este conceputa ca o coloana metalica de peste 15 m., in patru muchii, din care se desprind doua siluete ale unui cuplu uman. Ele se dezvolta în partea superioara a lucrarii, se amplifica in volume ce par a dialoga intre ele aidoma unor aripi desfacute pentru zbor. Realizata astfel, lucrarea pare un simbol al deschiderii spre lume a Galatiului 

57. Tiberiu Bente, Spatiu de joc vegetal (bis)

7. Tiberiu Benţe a realizat compozitii de mari dimensiuni,  dand curs unei fantezii debordante („Spatiu de joc vegetal”).

50. George Apostu, Tata si fiu (bis)

8. Gheorghe Apostu – Tata si fiu – Asezata in partea de jos a Falezei, perechea „Tata si fiu” vegheaza aici la malul Dunarii ca un totem al celor inghititi de apele fluviului.

59. George Apostu, Fructul soarelui

9. Gheorghe Apostu – Fructul soarelui –  amplasata in partea de sus, pe unde trece o a doua sosea paralela cu Dunarea, alcatuita din spitele unei roti, sustinute de un ax de o perfecta verticalitate, prin inaltimea si monumentalitatea ei domina peisajul, oferind o imagine inedita, de o deosebita frumusete.

40. Mihai Istudor, Amfiteatru

10. Mihai Istudor – Amfiteatru –  criticul de arta Mihai Driscu noteaza: „Sculptorul realizeaza o foarte expresiva plasa pentru aer, «ochiurile» ei se decupeaza dupa regulile unei serioase stiinte compozitionale ce inglobeaza si imprevizibilul. Este o lucrare ce reuseste sa individualizeze spatiul inconjurator.”

73. Aurel Vlad, Suflet pe ape

1. Aurel Vlad – Suflet pe ape –

45. Manuela Siclodi, Facerea

2. Manuela Siclodi – Facerea –

42. Liviu Russu, Zidire

3. Liviu Russu – Zidire – continua ciclul sau bazat pe mitul jertfei pentru creatie, ilustrat artistic la noi prin legenda Mesterului Manole. 

69. Sergiu Dumitrescu, Vesmant

4. Sergiu Dumitrescu – Vesmant – Cubul lui Sergiu Dumitrescu, masiv, albastru, care pare a creste din pamant, are in partea superioara o splendida dantelarie metalica argintie.

66. Gheorghe Marcu, Lectia de odihna

5. Gheorghe Marcu – Lecția de odihnă – Gheorghe Marcu aseaza placile plane metalice pe 12 piramide incercand sa sugereze „cina cea de taina”.

71. Silviu Catargiu, In memoriam

6. Silviu Catargiu – In memoriam –  autorul creeaza ca plan superior, in care inscrie o figura umana feminina, o arcada, simbol al reculegerii, dar si al triumfului. Personajul este stilizat, artistul nu renunta nici de aceasta data la volumele cilindrice si conice, nici la formele ondulate, prin care face localizarea in arealul Dunarii. Sculptura este un omagiu adus jertfei umane, acelora care si-au identificat fiinta si crezul cu aspiratiile acestui neam.

76. Marian Zidaru, Cetatea (Noul Ierusalim)

9. Marian Zidaru – Cetatea – artistul cultiva motivul biblic („Cetatea”, aflata in curtea Facultatii de Mecanica).

52. Ingo Glass, Piramida Soarelui

10. Ingo Glass – Piramida soarelui – Ingo Glass apeleaza la forme arhitecturale („Septenarius”, „Piramida soarelui”), sugerand volumetria unui spatiu in ascensiune, iar undeva la baza, construieste din beton un fel de „masa a tacerii”, amintind si el astfel de Centenarul naaterii lui Brancusi.

68. Gheorghe Terescenco, Porumbel

1. Gheorghe Terescenco – Porumbel – este conceput pe orizontala, in forme geometrice, care sugereaza zborul, dar si o stare de liniste, de adanca pace. „Libertate”, ca inaltime, se apropie de prima, dar ea este mult mai elaborata. Liniile drepte coexista cu cele curbe, se intersecteaza, pentru ca in partea terminala sa inscrie in spatiu doua volume aerodinamice. Totul da sentimentul inaltarii, al irumperii impetuoase din teluric.

70. Sergiu Dumitrescu, Veghe

2. Sergiu Dumitrescu – Veghe – porneste de la forme ce sugereaza corpul uman, sculptura fiind o alcatuire simpla.

67. Mircea Roman, Piramida ucisa

3. Mircea Roman – Piramida ucisa – inchipuie un trunchi rasturnat de piramida, din care se desprinde o pereche de talpi umane.

75. Aurel Vlad, Taurul rosu

4. Aurel Vlad – Taurul rosu – transpune cu mijloacele sculpturii o corida cu final dramatic.

74. Napoleon Tiron, Valuri sarmatice, metal, 4,5x5x1,5 m

5. Napoleon Tiron – Valuri sarmatice – Napoleon Tiron, nascut pe meleagurile noastre, in comuna Rediu, intr-o lucrare de mari dimensiuni, alcatuita din trei moduli rectangulari, inclinati într-o parte, plasati simetric in spatiu si sudaţi intre ei, vopsiti in verde intens, sugereaza miscarea valurilor apei.

63. Gheorghe Marcu, Doisprezece

6. Gheorghe Marcu – Doisprezece – Tot la piramide, montate astfel incat sa ia forma clepsidrei, apeleaza artistul si-n lucrarea sa din 1997.

62. Anton Constantin Sevtov, Condur

1. Anton Constantin Sevtov – Condur – ne aminteste de pantoful Cenusaresei din basme.

77. Sergiu Dumitrescu, Iesirea in lumina

2. Sergiu Dumitrescu – Trecerea in lumina –  porneste de la forme ce sugereaza corpul uman, sculptura fiind o alcatuire simpla.

65. Darie Dup, Pasul acrobatului

3. Darie Dup – Pasul acrobatului – ne face sa ne gandim la lumea circului.

64. Mircea Spataru, Incinta

4. Mircea Spătaru – Incinta –

79. Neculai Bandarau, Lapidati

5. Neculai Bandarau – Lapidati –

78. Ioan Alexandru Grosu, Levitatie

6. Ioan Alexandru Grosu – Levitatie –

48. Gheorghe Terescenco, Libertate

7. Gheorghe Terescenco – Libertate – Liniile drepte coexista cu cele curbe, se intersecteaza, pentru ca in partea terminala ss inscrie in spatiu doua volume aerodinamice. Totul da sentimentul inaltarii, al irumperii impetuoase din teluric.

Relu A

1. Relu Angheluță – Dinamica sufletului – este un fel de „ars poetica”. Este materializarea in metal, cu mijloacele avute la dispozitie, a propriului drum strabatut in viata si in creatie, cu adancile framantari sufletesti, cu inaltari si poticniri, cu tensiuni si conflicte interioare, totul avand drept tel intotdeauna aspiratia spre autodepasire, perfectiune, implinire artistica.

M Brumar

2. Mihaela Brumar – Instrument pentru ascultarea timpului – retine de la primul impact atentia privitorului prin zveltetea si armonia proportiilor, prin senzatia de miscare curbilinie pe care o creeaza cele trei ovoide. Axul central, prin perfecta lui verticalitate, da impresia ca strapunge cerul.

Eduard C

3. Eduard Costandache – Neuronul Imparatului –

Sorina V

4. Sorina Fădor-Vadeanu – Radacini spre inalt – o metafora a aspiratiei omului spre inalt, spre perfectiune morala si spirituala.

Saulea C

5. Cosmin Saulea – Clepsidra –

Vadeanu A

6. Adrian Vădeanu – Realitati – este o pledoarie pentru ridicarea omului la nivelul principiilor, forma dominanta a spiritului si a unitatii desavarsite. Materializarea plastica a facut-o artistul apeland la inscrierea simetrica in spatiu a doua piramide strict geometrizate, una cu varful in jos, cealalta cu varful in sus. Legatura dintre ele este facuta prin trei bare verticale  de forma sinusoidala.

afise D BRANZEI

afis V VARTOSU

afis S PURCARU

afis N POPA

afis L MOGOSANU

afis L MOCAN

afis G TERESCENCO

afis C BADARAU

Doresti organizarea Taberelor de Sculptura in Metal, pe viitor ?

Doneaza